22-02-12

Ik ga naar: BERLIJN!

Yeaaaah, ik ga al over 2 weekjes naar Berlijn toe (: Echt zoo zin in! En natuurlijk hou ik jullie op de hoogte van wat er allemaal gaat gebeuren.

Vandaag hebben we weer met onze groep de laatste dingen besproken. We gaan dus met 5 leerlingen en 2 docenten van onze school. Waarom wij naar Berlijn gaan? Omdat Berlijn dé hoofdstad is van Duitsland en natuurlijk is Berlijn sowiso al supercool om erheen te gaan (lijkt mij). Maargoed, ik zit dus in een gastgezin met zn 2en, bij een vrouwtje. Ik heb het adres al opgezocht op google maps, maar wijzer word ik er niet van (jammer).



Wat gaan we allemaal doen?

We vertrekken maandagochtend met de trein vanuit Zwolle naar Deventer en dan naar Berlijn toe. Dat duurt ongeveer 5 uur met de trein. Als het goed is zullen we daar rond half 4 aankomen. Daarna gaan we de Kaiser Wilhem Gedächtniskirche, Kurfürstendammm en Kaufhaus des Westens bezoeken. Om 6 uur gaan we terug naar onze eigen wijk waar onze gastgezinnen wonen.

Op dinsdag moeten we alweer vroeg in de ochtend naar Sachsenhausen toe en daar krijgen we een rondleiding. Als we dat hebben gedaan gaan we weer terug naar Berlijn en brengen we een bezoek aan Potzdamerplatz, Friedrichtstraße en Kreuzberg.

Op woensdag gaan we ook al vroeg in de ochtend naar Reichstag, Brandenburgertor, Unter den Linden, Jüdisches Mahnmal, Pariserplatz en de Dom. Voor 's middags staat er een schoolbezoek gepland, maar of dat doorgaat is nog de vraag.

Img_6231_large
Donderdag: 's Ochtends gaan we naar de Stasigevangenis in Hohenschönhausen en daar krijgen we een rondleiding. 's Middags gaan we een fietstocht maken langs de muur en andere touristische trekjes.

En op vrijdag is de dag van vertrek. We vertrekken in de middag pas, dus gaan we in de ochtend nog eerst wat leuke dingen doen. We gaan naar Berlin-Unterwelten en daarna misschien nog wat doen. 's Middags zullen we weer vertrekken en 's avonds laat weer veilig terug aankomen in ons koude kikkerlandje.

Ik heb er echt superveel zin in en ik probeer jullie echt op de hoogte te houden ;)

Lieefs,

Nathalie

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen