04-04-12

How to: Lettertypes downloaden

Sommige mensen weten niet dat/hoe je lettertypes moet/kunt downloaden. Dat is eigenlijk heel simpel! Ik wist het ook eerst niet, maar ik ben het uiteindelijk te weten gekomen. Geloof me, dit is echt heel makkelijk en superhandig voor je eigen website etc. Ik vind persoonlijk de standaardlettertypes die op mijn laptop staan niet zo geschikt voor mijn eigen blog. Dus daarom is het altijd handig om wel leuke lettertypes te downloaden (:


Wat heb je nodig?

Internetverbinding en een programma waarmee je bestanden uit kunt pakken zoals winrar of winzip.
Winzip is hier te downloaden.

Hoe moet je downloaden?

Ga naar www.dafont.com en kies daar een leuk lettertype uit. Ik gebruik Scriptina Klik hier om scriptina te downloaden

Klik dus helemaal rechts op de grote downloadknop.


Daarna krijg je een schermpje in beeld of je het bestand wilt openen en opslaan. Klik op openen.


Je moet dus het juiste bestand uitpakken en hem in een map zetten (maak niet uit welke als je hem maar kan terugvinden).



Je moet alleen dit bestand uitpakken.

Na het uitpakken ga je naar de map toe waar je je lettertypebestand hebt geplaatst. Dit bestand knip/kopiër je. Als je windows 7 of Vista hebt hoef je je bestand niet dte knippen en te plakken, maar dan kun je het meteen installeren. Klik met de rechtermuisknop op het bestand en klik op installeren. Sla dan de volgende stap over.



Het bestand.

Ga daarna naar mijn computer>Windows>Fonts en daar plak je je bestand. Je lettertype is geinstalleerd! (: En nu kun je het gebruiken!



Hier staan al je lettertypes.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen