30-04-12

Koninginnedag ooglook

Wat een lekker weertje was het vandaag, heerlijk! Met dit lekkere weer ben ik de heledag weggeweest en had ik niet zoveel tijd om wat voor mijn blog te doen. Maar gelukkig had ik gisteren alvast een koninginnedag ooglook gemaakt. Deze look kun je ook prima voor wat anders gebruiken, het hoeft niet persé voor koninginnedag te zijn. De hoofdkleuren zijn oranje en blauw. Misschien niet de ideaalste kleuren, maar het ziet er uiteindelijk wel grappig uit. Ik zelf zal deze look niet zo heel snel dragen, want de kleuren vind ik niet zo heel erg mooi bij me ogen staan ;)





Allereerst; zorg ervoor dat je ogen helemaal schoon zijn. Dan pas kun je beginnen. Voor deze ooglook gebruik ik 2 verschillende oogschaduws. Daarom raad ik aan om een eyeshadow base te gebruiken, want dan blijft je oogschaduw langer zitten. Ik gebruik een eyeshadow base van Essence.

  

Nadat je dat gedaan hebt is het tijd om een mooie highlighter aan te brengen als een "eyeopener".  Ik gebruik er eentje van Essence.

 

Daarna beginnen we met de oogschaduw! De overheersende kleur is oranje. Het is belangrijk dat je je hele arcadeboog goed oranje maakt. Ik gebruik hierbij de oogschaduw palet van de H&M.


  

Daarna pak je een donkerblauwe oogschaduw en doe dit aan de buitenkant van je arcadeboog en meng dit een beetje met de oranje oogschaduw, zodat je een mooie overlapping krijgt. Ik gebruik voor de blauwe oogschaduw ook weer het paletje van de H&M.

  

Nu komt het moeilijkste gedeelte: de eyeliner. Ik gebruik hiervoor een eyeliner van Essence met een heel dun kwastje. Maak een dun lijntje met een wing eraan.

 

Doe ook een soort van eyeliner/oogpotlood op je waterlijn voor een beter resultaat. Ik gebruik hiervoor een oogpotloodje van de Hema.



Nu nog wat mascara aanbrengen en je bent helemaal klaar voor een super koninginnedag! :D

Het eindresultaat:

 

Als je de foto's te klein vind en graag wat grotere foto's wil, klik dan gewoon op een foto. Er verschijnt dan een scherm in beeld met dezelfde foto, maar dan in groter formaat.

xx!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen