19-05-12

Gezichtsverzorging

                              Tumblr_lyqij1dpuj1qj3eheo1_500_large
                                                                          
Ik krijg steeds vaker de vraag waarom je bij mij heel weinig puistjes ziet. Nou, dat is eigenlijk heel simpel en je hoeft er helemaal niet veel geld voor uit te geven! Ik gebruik ook heel goedkope, simpele producten, maar het zijn wel producten die ook echt een verschil maken. En ik heb ook een paar tips voor jullie. Als je dit allemaal gebruikt, ben je in no time van je puistjes en pukkeltjes af en heb je binnenkort een mooi gezond gezichtje!



Allereerst, reinig altijd je gezicht voordat je gaat slapen. Vroeger maakte ik echt de grootste fout ever die je kunt maken; met make- up op slapen. Auwts! Ik gebruik iedere avond voordat ik ga slapen en iedere ochtend de caring cleansing wipes van de My Skin lijn van Essence. De verpakking ziet er zo uit:



Je moet het een beetje vergelijken met die reinigingsdoekjes die je op vakantie altijd gebruikt om je handen schoon te maken. Volgens Essence moeten deze doekjes het effectieve vuil en waterproof make-up verwijderen zonder de huid uit te drogen. Bepaalde ingrediënten zorgen ervoor dat je huid heerlijk zacht en glad aanvoelt.

 
Zo ziet het doekje eruit.                                           De achterkant van de verpakking

Over dat laatste heb ik zo mijn twijfels. De doekjes doen echt hun werking supergoed, maar mijn huid wordt er niet bepaald zacht van. Wel wordt je huid er heel fris van en daar hou ik echt van! De doekjes ruiken superlekker naar granaatappel en bamboe. Jummie!

De reinigingsdoekjes zijn zeer makkelijk in gebruik: Je pakt een doekje uit de verpakking en je moet zachtjes wrijven over je gezicht en ogen totdat alle make-up sporen verwijderd zijn. Verder hoef je je gezicht niet af te spoelen met water. En het resultaat:


Met oogschaduw en uitgelopen oogpotlood.          Helemaal weer schoon!

Deze doekjes zijn alcohol-vrij en zijn dus geschikt voor mensen met gevoelige ogen. Een klein minpuntje is dat mijn gezicht er erg trekkerig van wordt. De doekjes zijn te koop bij Kruidvat en Trekpleister voor maar €1,59 en er zitten 25 doekjes in de verpakking. De doekjes zijn 3 maanden houdbaar. Lang zat dus!


De verpakking waar het potje in zit. Lekker girly!

Na het gebruik van de reinigsdoekjes smeer ik mijn gezicht in met de intensively caring cream van de My Skin lijn van Essence. Deze crème zit in een schattig, viekante roze verpakking en ziet er lekker vrolijk en girly uit! Je had volgens mij 3 soorten van deze crème en ik heb de pomegranate & bamboo gekozen, omdat ik de verpakking er zo leuk vond uitzien en deze crème voor een droge tot normale huid is.

De crème zelf zit in een potje van 50 ml en is 6 maanden houdbaar. Het potje waar de crème inzit vind ik er goedkoop uitzien. Het is een wit potje met een sticker erop (de sticker zat er bij mij niet goed op).  De crème ruikt ook niet bijzonder lekker, hij ruikt meer chemisch dan dat hij ruikt naar granaatappel en bamboe. Gelukkig doet deze crème zijn werking heel goed. Sinds ik deze crème gebruik is mijn huid veel minder droog en lekker zacht. Je moet iedere ochtend en avond je huid insmeren met deze crème voor het beste resultaat.


Het potje waar de crème inzit.

De intensively caring cream van Essence is verkrijgbaar voor maar €1,99 bij de Kruidvat en Trekpleister.



Een ander product dat ik altijd gebruikt tegen me onzuiverheden is de Anti-Spot 4 in 1 Cream Wash van de Pure Skin lijn van Essence. Deze cream was kun je zelfs op twee manier gebruiken: Als een masker of echt als een reinigingsproduct. Ik gebruik hem ongeveer twee keer in de week als masker na het douchen. Ik dacht eerst dat dit gewoon een soort van witte cream was, maar toen ik het de eerste keer gebruikte was dat helemaal niet zo! Je kunt de cream vergelijken met hetzelfde spul wat in een maskertje zit. Groen met blauwe spikkeltjes en het ruikt best anti-bacterieel. Nog een groot nadeel aan dit product is dat de verpakking heel snel vies wordt. Jammer!

De voordelen - Deze cream reinigt mijn huid echt zo ontzettend goed en maakt het lekker zacht. Als je het als masker gebruikt (zoals ik) dan moet je het 3 minuten laten intrekken en daarna eraf spoelen met water. En als je het als reinigingsproduct gebruikt iedere avond, dan moet je deze cream inmasseren op je vochtige gezicht en na gebruik afspoelen met water.

Deze cream wash is ook te koop bij de Kruidvat en Trekpleister voor maar €2,99. Je krijgt dan een grote tube van 150 ml die 9 maanden houdbaar is en waar je lekker lang mee kan doen!

Waarom gebruik ik geen crèmes van wat duurdere merken zoals Niveau en Dove - Dat antwoord is heel simpel: Essence is goedkoper en ik krijg geen last van eczeem en me gevoelige huid als ik Essence gebruik. Van Niveau en Dove krijg ik bijna altijd wel last van me eczeem ):

Nog een paar handige tips:
- Haal altijd je make-up van je gezicht af wanneer je gaat slapen.
- Je moet je huid 's ochtends EN 's avonds schoonmaken.
- Als je een gevoelige, droge huid hebt; gebruik geen lotion met alcohol!
-Slaap voldoende, niets is beter dan een goede nachtrust.
-Zet niet de hele dag de kachel aan. De warmte droogt je huid al snel uit.
-Drink genoeg water
-Wees voorzichtig me je huid. Te hard wrijven is niet goed.
-Gebruik geen zeep voor je gezicht.
-Vermijd stress.

En als je echt super super super erge last hebt van pukkeltjes, puistjes en acné dan raad ik je 1 ding aan: ga aan de pil. Het klinkt raar, maar de pil schijnt puistjes etc. te verminderen. Meestal wordt de pil verzekerd als je dokter het voorschrijft.

Afbeelding: Weheartit

2 opmerkingen:

  1. Ziet er leuk uit! Ik heb nogal gauw last van rode plekjes op mijn huid, bij mij werken de doekjes van Garnier altijd perfect! Leuke post! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Haha, misschien ga ik die van Garnier ook eens proberen (:

      Verwijderen