12-07-12

Goethe B2 gehaald :D

Jaa je leest het goed :D Ik ben geslaagd voor mijn Goethe B2 examen. Ik ben echt zoooo blij, na een jaar Duits Versterkt op school te hebben gevolgd was ik klaar voor het examen. Het begon allemaal op 12 juni. Ik had samen met 3 andere mensen het lesen, hören & schreiben. Op 3 juli ben ik met nog iemand naar Amsterdam gegaan voor het mondeling. Dat ging uiteindelijk heel goed, ook al had ik het gevoel van niet. Die middag daarna heb ik meteen te horen gekregen dat ik geslaagd was. Ik was zooo blij! Voor de mensen die niet weten wat Goethe B2 is:

'Het Goethe-Zertifikat B2 vereist een gevorderd taalniveau. Het examen komt overeen met de vierde stap (B2) van de zes trappen van competentie van het gemeenschappelijke Europese referentiekader voor talen. '

Wel handig dus als je later in Duitsland wilt wonen en misschien werken :D Het lijkt me wel heel leuk om nog hogerop te komen, maar C1 is wel een heel stuk moeilijker.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen