31-07-12

How to: zelf nagellak maken

                              
Soms zie je een heel leuke nailart ergens op internet en ben je er zeker van dat je dit ook wel kan maken. Snel begin je alle spullen te pakken, maar kom je erachter dat je de goede kleur nagellak helemaal niet hebt! What to do? Geen paniek, op ilovebeauty89 heb ik laatst gelezen dat het heel makkelijk is om zelf je eigen nagellak te maken! Het resultaat beviel me wel, dus ging ik vandaag zelf aan de slag en ik moet zeggen, dat het heel leuk is om je eigen nagellak te maken!

Wat heb je nodig?

Een basecoat of topcoat. Het moet echt doorzichtig zijn. Ik gebruik basecoat van Max Action die kostte me €0,45.

                        

Oogschaduw, ik gebruik Max eyeshadow 472 Black & Beige de kleur paars. Dit palet met 4 kleuren kostte me €1,29. Het maakt niet uit wat voor soort oogschaduw je gebruikt.

                                                       

Een papiertje.

Wat moet je doen?
Je begint met het eruit halen van de oogschaduw. Ik heb een paletje en daar heb ik de oogschaduw er helemaal uitgehaald. Het is verstandiger om een potje met oogschaduw te gebruiken, want de oogschaduw die ik gebruikte was er moeilijk uit te krijgen. Zorg ervoor dat de oogschaduw op het papiertje ligt. Prak nu alles tot het een soort van poeder is. Wanneer je oogschaduw al een poeder is, dan hoef je het niet te prakken. Het papiertje met geprakte oogschaduw ziet er zo uit bij mij:

                                            

Nu moet je het papiertje een soort van dubbel zien te krijgen. Pak je doorzichtige nagellak en draai de kwast eraf. Doe nu de oogschaduw voorzichtig in het potje en doe steeds kleine hoeveelheden in het potje, want anders stroomt de oogschaduw over en krijg je een smeerboel. Het is verstandig om een ander papiertje onder het nagellakpotje te leggen, voor het geval dat je smeert. Doe de rest van je oogschaduw helemaal in het potje.

 

Nu het potje helemaal vol zit, ben je nog niet klaar. Wanneer je nu zou gaan lakken, dan krijg je allemaal bobbeltjes in je nagellak door de oogschaduw. Om dit tegen te gaan, moet je de nagellak kantelen. Dus niet schudden, want dan krijg je nog meer belletjes in je nagellak. Kantel goed totdat het resultaat van je nagellak goed is. En dan ben je klaar!

Even een paar swatches van de nagellak die ik heb gemaakt:

  
Gewoon met basecoat eronder      Met flits                                       Matte topcoat eroverheen

Zoals je ziet ben je zo klaar met het maken van je nagellak en heb je er geen aparte spullen voor nodig. Ik raad het je aan om een goedkope oogschaduw en basecoat/topcoat te gebruiken voor het maken van nagellak. Het is zonde om een of ander duur merk te gaan verprutsen.. In totaal kost mijn eigen gemaakte nagellak (afgerond dan) maar €0.77 cent! Het leuke aan dit is dat je van allerlei leuke kleurtjes kunt gebruiken, die niet in de winkel te koop zijn. Ik ga dit nog vaker doen en heb vanmiddag nog een paar extra basecoat lakken gekocht om weer eigen nagellak ervan te maken.

2 opmerkingen:

  1. Leuk haha! Maar ik koop het toch liever. Ik ga het denk ik wel een keer uitproberen!! :)
    ♥ WIN horloge, armbandenset en fashion magazine ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik deed het eigenlijk tegen de verveling, maar het is wel heel leuk om zelf een keertje uit te proberen! (:

      Verwijderen