20-08-12

Review: Miss Sporty 150 & 320

                              
Sommige merken trekken je soms niet, maar toch koop je er wel wat van. Dit is bij mij herkenbaar bij het merk Miss sporty. Ik heb een aantal lakjes van het merk, maar echt fijn vind ik ze niet. Het is al jaren geleden dat ik laatst deze twee lakjes gekocht heb, 150 & 320. Een mooi rood en blauw lakje waarover ik vandaag een review wil doen.

Naam: Miss sporty lasting colour 150 & clubbing colours 320
Kleur: 150 is felrood en 320 is blauw
Prijs: €1,99
Hoeveelheid: 7 ml
Hoeveel laagjes: 150 2 laagjes 320 1 laagje
Opdroogsnelheid: traag

VerpakkingDe nagellak komt in een potje van 7 ml, dat is een normale hoeveelheid wat nagellak betreft. Het potje is rond en doorzichtig. Op de rode lak zit een donkerblauwe dop (lasting colour collectie) en op de blauw lak zit een witte dop. De blauw lak doet me denken aan de winter. Voor de rest ziet de verpakking er niet bijzonder uit.

                           

De lakken zelfDe felrode lak 150 lakt maar moeilijk, ik krijg de lak niet mooi op mijn nagels. Het kwastje is van gewone grootte dus daar ligt het niet aan. Het ligt puur aan de lak zelf. De lak wordt na een tijd ook heel hard, dus ik moest hem met nagellakremover mengen. Opzich best zonde, want de kleur is wel weer heel mooi van de rode lak.
De blauwe lak 320 lakt juist heel fijn! Het kwastje is best wel dik, wat wel een voordeel is. De lak is niet streperig, dekt al in 1 laag en blijft goed zitten. Een goed lakje met een mooi blauwe kleur.

Kwastjes150 heeft een normaal kwastje: niet te dun, maar ook niet overdreven dik. 320 heeft juist een dik kwastje wat ik wel fijn vind lakken. Misschien dat ze ook bij 150 beter een dik kwastje konden gebruiken, want de lak lakt niet fijn.

                         

Swatches (links gewone lak met basecoat eronder. Rechts lak met matte topcoat eroverheen)

  

ConclusieOver de lak 150 ben ik niet zo te spreken. De lak lakt niet fijn, dekt niet helemaal lekker en het kwastje kon wel iets dikker. 320 is wel een fijne lak die ik wel aanraad, want het kwastje is goed en de nagellak dekt al in 1 laagje. Met een matte topcoat over de lakjes heen geeft het je nagels een mooi effect.  De lakjes van Miss Sporty zijn verkrijgbaar bij de DA en Etos voor €1,99.

1 opmerking: