17-09-12

How to: Regenboog nailart

                93260_large

Het werd weer eens tijd voor een nailart! Normaal maak ik nooit nailarts, want ik heb daar echt geen vaste handen voor. Een paar weken alweer geleden maakte ik een regenboognailart en in dit artikel laat ik jullie zien hoe je stap voor stap deze leuke nailart zelf kan maken. Het enige wat je nodig hebt is nagellak en heel veel geduld!

Wat heb ik gebruikt? (je kunt altijd andere lakjes gebruiken dan deze, dit zijn gewoon dat lakjes die ik in mijn stash heb)

♥Claire's Cosmetics Base Coat & Ridge Filler
♥Catrice 400 Blue cara Ciao
♥Catrice 410 Pool Party At Night
♥Catrice 030 Meet Me At Coral Island
♥Hema Long Lasting Nailpolish 85
♥Hema Nailpolish 20
♥Catrice 700 Birdy Reloaded!
♥MAX Nails Earth
♥Golden Rose 327
♥Essence Nail Art Cracking Top Coat 01 Crack me! black
♥MAX Nails Diamond Sky



Haal alle nagellak van je nagels af en vijl ze eventueel als dat nodig is.



Bij een nailart zoals deze met veel felle kleuren gebruik ik altijd een witte basecoat. Deze basecoat die ik gebruik is van de Claire's. Een review kun je hier vinden.



Begin met een dun laagje, blauwe nagellak. Ik gebruik hiervoor: Catrice 400 Blue Cara Ciao. Ik ben niet in het bezit van handige stripers. Met een satéprikker kun je ook handig dunne streepjes maken op je nagels.



Daarbovenop doe ik de donkerblauwe lak 410 Pool Party At Night op mijn nagels.



Gebruik nu een roze lak bovenop je donkerblauwe lak. Ik heb Catrice 030 Meet Me At Coral Island gebruikt.



Als vierde lak gebruik ik een rode lak van de Hema. Deze lak was bij mij niet echt een succes, omdat het potje bijna leeg was.



Voor de vijfde streep moet je een oranje lak gebruiken. Ik gebruikte 20 van Hema.



Voor de gele streep gebruikte ik een lak van Catrice: 700 Birdy Reloaded!



In mijn stash had ik gelukkig nog wel een bruine lak liggen. MAX Nails Earth is een geschikte lak voor de bruine streep.



Als laatste streep op je nagels moet je een groene lak gebruiken. Ik had alleen een neongroene lak, maar uiteindelijk bleek dat best een leuk effect te geven! Ik gebruikte hiervoor een lak van Golden Rose 327.




Nu komt het leukste! Over al je nagels moet je een crack topcoat doe. Ik gebruikte de cracking topcoat van Essence. Het effect is echt mooi!



Je kunt je nagels zo laten als je wilt, maar ik vond nog een mooie glitters topcoat van MAX Nails. Je hoeft dit niet persé op je nagels te doen, maar ik vond het wel een leuk effect geven.

En klaar ben je! Als bescherming kun je eventueel nog een topcoat over je nagels doen, but that's totally up to you. Zoals je ziet moet ik nog heel veel oefenen met nailarts maken. Het ziet er niet altijd even netjes uit, maar ik vind het leuk om te doen en dit met jullie te delen (: Ik hoop dat jullie dit leuk vonden!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen