30-12-12

Favorieten van 2012

                 
2012, was was je een moeilijk, maar mooi jaar! Het afgelopen jaar is mijn stash behoorlijk gegroeid met haarverzorgingsproducten, foundations, oogschaduws en vooral met nagellak. Het uitzoeken van deze producten was leuk, maar ook moeilijk. Wat zijn nou precies mijn favorieten? Producten die ik vaak gebruik en fijn vind? Of waarvan de verpakking heel bijzonder is. Kortom: ik kon niet goed kiezen, want ik heb eigenlijk een hele boel favorieten van dit jaar.

                 

Laat ik beginnen bij alle nagellak en overige producten die daar iets mee te maken hebben. Er zijn zes lakjes die ik dit jaar heb ontdekt en die ik fijn vind. Catrice 890 How I Matt Your Mother is een donkerblauw/paars achtige lak die mat opdroogt. Essence Colour & Go 113 Do You Speak Love? heb ik gekozen omdat dit een perfecte rode lak is. MAX Nails Basecoat, omdat dit gewoon een fijne en heel goedkope basecoat is. Nog een lakje van MAX Nails: Real Nude. Hoewel deze lak helemaal niet nude is vind ik de kleur heel mooi. En de lak lakt ook goed. Essence 106 Free Hugs heb ik gekocht om de kleur, want die had ik nog niet in mijn stash liggen. En als laatste de NYC 119City Blackout. Dit is een zwarte lak die goed lakt en snel opdroogt. De kunstnagelremover heb ik ook dit jaar ontdekt en ik moet zeggen dat dit de oplossing is voor lastig eraf te halen nagellak. Swaches van de nagellak:


             

             

Dit jaar ben ik voor het eerst eigenlijk pas echt begonnen met het kopen van verzorgingsproducten voor mijn haar. Mijn haar is ontzettend snel beschadigd en ik wilde dit tegengaan. Bij de Action kwam ik de Andrélon Care & Repair Serum tegen. Deze serum is speciaal voor droog en beschadigd haar. Dit product kun je wanneer je maar wilt in je haar doen. Het maakt mijn haar lekker zacht en laat het er gezond uit zien. Bij de Action kwam ik ook de Repair 2-Minutes Intensive Mask tegen van Syoss. Dit masker gebruikt ik elke keer bij het wassen van mijn haar. Sinds dit jaar ben ik ook een heat protector van Syoss gaan gebruiken. Het beschermt mijn haar tegen de hitte van de föhn of stijltang. Ongeveer twee keer per week gebruik ik de Syoss Absolute Oil. Dit maakt mijn haar zacht, doorkambaar en ik kan duidelijk zien dat het mijn haar hersteld. Ik raad dit product zeker aan als je echt beschadigd haar hebt. De Wella haarspray staat hierbij, omdat deze haarspray een goede haarspray is die ook nog eens lekker naar de haarspray van de kapper ruikt.

            

Verder met de gezichtsproducten. De Skin Finish compact powder van Catrice heb ik ooit eens gekocht voor volgens mij één euro en ik vind deze poeder heel fijn. De MAX foundation poeder vind ik ook fijn, alleen deze dekt echt als een foundation. Sinds ik van vaste concealer allemaal schilfers krijg, gebruik ik alleen nog maar vloeibare concealers. Deze van Miss Sporty is een prima concealer voor de prijs. De Catrice Photofinish foundation is volgens mij wel bij meer mensen een groot favoriet, omdat hij zo goed dekt.  Maar een goed dekkende foundation betekent dat het mijn huid nog meer uitdroogt. Ik was blij dat ik de Hema soft finish foundation ben tegen gekomen. Deze foundation is speciaal voor een normale tot droge huid, precies wat ik zocht!

           

Dit zijn volgens mij echt de ontdekkingen van 2012: De Herbamedicus vaseline en Vaseline moisture locking body lotion. Voor mijn droge huid is Vaseline echt de oplossing. Elke avond smeer ik mijn gezicht helemaal in met Vaseline, zodat het 's nachts kan intrekken. 's Ochtends word ik dan wakker met een heerlijk zacht gezichtje, ZONDER schilfers! Deze pot met Vasaline ben ik laatst tegengekomen bij de Action voor €1,12 en er zit zoveel in. De Vaseline body lotion ben ik twee weken tegen gekomen en ik hou van dit product.

             

De Pink Passion deodorant van FA is al een tijd mijn favoriet, hij ruikt heel lekker zoet. Essence deed het dit jaar ook goed met de geuren die ze hadden uitgebracht. Like a day in a candy shop is een van mijn favorieten geworden. Ik ben helemaal wild van de geur. De geuren van de Playboy zijn echt mijn favoriet. Play it Spicy is een typisch zware avondgeur, ik vind hem heerlijk. Voor de zomer samen met een vriendin een ananas body splash tegengekomen van de H&M. Deze bodysplash ruikt natuurlijk ook echt naar ananas, jummie!

           

Eigenlijk doe ik nooit wat aan mijn lippen, behalve vaseline erop smeren. Vooral in de winter heb ik vaak last van droge lippen en deze Vaseline maakt mijn lippen lekker zacht. De Essence xxxl shine lipgloss zijn ook mijn favoriet van 2012. Als ik dan een lipgloss opdoe, dan is het negen van de tien keer deze lipgloss. De roze heet 022 Nude Kiss en de rode heet 15 True Love.

          

In 2012 heb ik echt heel veel mascara's gekocht. Toch heb ik er drie favorieten ervan weten uit te zoeken. De False Lash Effect mascara van Max Factor heb ik ook in het oranje. Hij separeert mijn wimpers goed en maakt ze mooi lang. De I love extreme volume mascara van Essence doet het ook goed. Hij heeft vooral heel veel volume. De Rimmel London x10 volume mascara flash maakt mijn wimpers lang en geeft volume.

          

Eerlijk is eerlijk: ik gebruik bijna nooit oogschaduw. Soms maak ik een ooglook en dan gebruik ik het wel eens of bij speciale gelegenheden doe ik nog wel een wat op. Oogschaduw ik in allerlei kleuren. Toch vind ik  deze twee oogschaduwpaletjes van Essence en MAX heel mooi. Ik gebruik voor de kleuren zilver, wit, zwart en bruin. De Essence longlasting eye pencil zijn jullie al eens vaker tegengekomen op mijn blog. Deze eye pencil is mooi zwart.

En dat waren mijn favorieten van dit jaar alweer! Het zijn er veel en ik ben er tevreden mee. Ik ben nu alweer benieuwd naar volgend jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen