31-12-12

Terugblik: 2012

                  Tumblr_mfw2j4kuew1relv1go1_500_large
Het is de laatste dag alweer van 2012, men wat ging dit jaar toch snel voorbij. Laten we vandaag 2012 afsluiten met spetterend vuurwerk, lekkere oliebollen en lieve mensen. Kortom, 2012 ik heb je gehaat, maar je was ook bijzonder.



Laat ik maar eens beginnen met de moeilijke kanten van dit jaar. Ik was gesloopt, moe van alles om mij heen. Het ging steeds minder met school. Al snel moest ik de keuze maken wat ik het volgende schooljaar ging doen: 5 vwo overdoen en daarna nog 6 vwo, of toch een niveau lager en 5 havo doen? Ik heb ervoor gekozen om 5 havo te doen. Ik heb moeite met het toepassen van wat ik heb geleerd op nieuwe situaties en de exameneisen worden ook steeds strenger. Over vier maanden is het zover. De examens komen eraan.

              15259_451734251530326_1382513912_n_large

In 2012 zat ik in een emotionele achtbaan waar ik niet uit kwam. Ik wilde zoveel dingen, maar het lukte mij niet. Mensen komen en gaan, logen tegen me alsof het mij niets deed. Dit maakte me kapot. Ik was er klaar mee. Mag je mij niet, oke dan ben ik klaar met je. Dat klinkt hard, maar het is de realiteit. Ik begin langzamerhand harder voor mezelf te worden en te vechten tegen alles wat mij onderuit haalt. Angst. Angst om mezelf niet te accepteren zoals ik ben. Maar ik heb ook geleerd dat ik er mag zijn, iedereen mag er zijn.

Gelukkig zijn er ook leuke dingen gebeurd in 2012. Een van de hoogtepunten was het Boni personeelsfeest dat in april was. Het was een mooie, onvergetelijke avond met al mijn collega's. Wat hadden we een lol.

                            
                                           Nick & Simon traden op bij het Boni feest

In maart ben ik een week naar Berlijn geweest met nog vier andere mensen en twee docenten. Het was zo leuk daar. Overdag hebben we veel dingen bezocht en gewinkeld. 's Avonds gingen we elke avond naar Rabu, een kroegje. We hebben leuke mensen ontmoet die ik nooit meer zal vergeten.


Berlin, I love you so much!                                         Wachten op het Goethe mondeling.

In juni/juli dit jaar heb ik mijn Goethe examen gehaald. Wat was ik blij dat ik dat gehaald hebt. Na een jaar lang hard Duits te hebben geoefend heb ik mijn diploma binnen.

In de zomervakantie ben ik twee dagen met mijn schoonzus naar Renesse geweest, waar mijn ouders op vakantie waren. Dat was heel gezellig. We gingen 's avonds nadat ik klaar was met werken (kwart voor 9) met de auto naar Renesse toe en we kwamen daar rond 11 uur aan. De volgende dag zijn we met z'n allen naar het strand geweest en 's avonds hebben we gebarbecued. Het waren twee gezellige dagen even er tussen uit.
                              
                                                            Aan het strand in Renesse

In augustus begon het nieuwe schooljaar. Ik had er totaal geen zin meer in. Straks werkte ik weer heel hard en kreeg ik alleen maar onvoldoendes. Maar het tegendeel bleek. Ik werkte hard, maakte al mijn huiswerk en werd beloond met goede cijfers. Eindelijk was ik tevreden met wat ik deed. Ik kan het wel, al moet ik er nog hard voor leren. Gelukkig weet ik al een beetje wat ik hierna wil gaan studeren. Chemie of Crime Science. Ik hou van scheikunde. En wiskunde. Dat zijn mijn dingen.

                                
                                Vanaf de eerste les scheikunde wist ik het: dit is mijn ding!

En ik werd 18. Wat een leeftijd. Opeens mag je vanalles doen en gaat de wereld weer een stukje open. Ik heb een leuke verjaardag gehad met mijn familie en vrienden.

2012, ik kijk terug op een moeilijk, maar ook weer een leuk jaar. Nu maar het beste hopen voor 2013!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen