25-02-13

Review: Catrice absloute nude palette

              

Catrice kwam in februari met een nieuw palet in haar assortiment: Het absolute nude palet. Dit palet bevat zes bruine kleuren. Nude kleuren zijn de laatste tijd echt helemaal hot. Zo lijkt het alsof je bijna niets op hebt, maar ondertussen heb je dus wel wat op, naturel dus. Ook ik ben als een blok gevallen voor dit geliefde palet. Voor een paar euro's kocht ik hem en ga ik hem reviewen voor jullie.

Naam: Catrice absolute nude eyeshadow palette
Kleur: Beige, donkerbeige, bruin, goudbruin, chocoladebruin en donkerbruin
Prijs: €4,99
Houdbaarheid: 12 maanden
Hoeveelheid: 6 gram

             

Het palet is zwart en de bovenkant is doorzichtig. Daardoor zie je gelijk wat voor mooie kleuren het palet bevat. Op de doorzichtige bovenkant staat met grote letters het merk en de naam van het palet. Op de achterkant staat hoe je de oogschaduw mooi kunt aanbrengen en wat de oogschaduws doen:

"Zes trendy langdurige nude tinten die passen bij iedereen en elke gelegenheid. Een zijdeachtig en gladde textuur met verschillende effecten, variërend van matte tot shimmer tot aan een metalic finish. Alle kleuren kunnen eenvoudig worden gecombineerd. Met de dubbele applicator voor gemakkelijke toepassing."

Dit palet belooft zeker een hoop dingen. Maar het klopt ook. De kleuren zijn zacht en gemakkelijk aan te brengen met het borsteltje. Alle zes kleuren bevatten een shimmer. De kleuren 1, 3 en 5 zijn meer de shimmer tinten en 2, 4 en 6 meer de mat tinten. Het viel mij tijdens het swatchen op dat de kleuren veel pigment bevatten en weinig fall-out hebben. De kwaliteit heeft mij echt veel verrast!

               

Ik draag eigenlijk nooit oogschaduw en als het wel draag, dan zijn het bruin tinten. Dit palet is voor mij gemaakt. Dit is ook precies het soort palet waar ik naar opzoek was. Met de zachte tinten kan er een mooie look gecreëerd worden voor overdag. Met de wat meer donkere tinten kun je een mooie smokey eye maken.
                 
                  

Ik vind de kwaliteit van dit palet echt onwijs goed. De kleuren zijn goed gepigmenteerd en geven geen fall-out tijdens het aanbrengen. Het doosje is stevig en voor het geld heb je absoluut een prima nude palet. Dit palet behoort zeker tot één van mijn favorieten. Het absolute nude palette van Catrice is voor €4,99 verkrijgbaar bij de Trekpleister en de Kruidvat.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen