19-02-13

Review: Essence BB cream

                

Natuurlijk konden Essence en Catrice niet achter blijven met de bb-trend. Ook deze twee merken doen gezellig mee en lanceerden deze maand ook een BB cream. Ik heb de BB cream van Essence meegenomen, omdat die het goedkoopst was en ik ben altijd wel tevreden over Essence. Vandaag ga ik de ultieme test doen: Een review over de BB cream 02 Natural van Essence.


Ik heb de kleur 02 Natural gekozen. Normaal kies ik altijd de lichtste teint en dat zou dus 01 Universal
moeten zijn, maar op andere blogs zag ik al dat deze kleur veel te donker en oranje is. Dat is dus de reden waarom ik 02 Natural heb gekozen.

                 

De verpakking doet me alleen wel erg sterk denken aan de BB cream van Maybelline. Vooral de letters BB lijken veel op elkaar. Volgens mij is het wel een beetje de trend om elkaar na te apen met verpakkingen, iets dat ik ook vooral zie bij mascara's.

Volgens de Essence BB cream zou dit product een lichte formule bevatten voor een gezonde look, minder opvallende imperfecties, verbergd de poriën en is olie en parfum vrij. Ook zit er een SPF met factor 30 in, wat je huid beschermt tegen UV-stralen in de zomer. Perfect product toch?



Op deze foto's zie je de BB cream 02 Natural op mijn gezicht. Links heb ik geen BB cream op, op de middelste foto wel en op de rechtse foto draag ik de BB cream samen met een poeder en blush etc. Wat mij opvalt is dat de BB cream voor mij te donker is. Ik hoop dat de kleur in de zomer wel mee valt. Ik denk dat deze BB cream ook mee geschikt is om te dragen in de zomer, want de kleuren zijn te donker en er zit een SPF factor in.

Alles samengenomen heb ik mijn twijfels over deze BB cream. Aan de ene kant droogt het mijn huid niet uit en dekt het goed. Aan de andere kant is de kleur te donker, waardoor ik hem minder snel zou dragen. De structuur voelt ook aardig dik aan, maar ik vind de verpakking er dan wel weer leuk uitzien.

De BB creams van Essence zijn verkrijgbaar bij de Kruidvat en de Trekpleister voor €3,99.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen