01-03-13

Ik stop... met bloggen.

                                 We+heart+it_design+crush_large

Al een tijdje spookte dit idee door mij hoofd: Ik ga stoppen met bloggen voor een bepaalde tijd. Ik heb er ontzettend lang over nagedacht en ben vanavond tot deze conclusie gekomen. Het bloggen en onderhouden van Pineapplerainbow was altijd mijn hobby geweest. Maar een hobby moet leuk blijven, anders is het je hobby niet meer. Waarom ik ga stoppen lees je verder in dit artikel.
Allereerst was bloggen dus mijn hobby. Een hobby is iets leuks in mijn ogen, iets wat je graag doet in je vrije tijd. Ik wilde het liefst elke dag één artikel online hebben, maar dat lukte mij niet. Ik begon het schrijven van artikelen meer te zien als een verplichting (moeten). Daardoor komen er steeds minder artikelen online.

Over vrije tijd gesproken, die heb ik nog amper. Er staat hier een mooie gitaar, maar die is al een half jaar niet meer gebruikt. Waarom? Omdat ik geen tijd heb om gitaar te spelen. Hetzelfde voor al mijn tekenboeken die ik gekocht hebt. Zonde, want ik vind tekenen echt leuk. Aan wat extra beweging kom ik al helemaal niet aan toe. Laat staan dat ik dan nog voor deze blog nog foto's moet maken, foto's bewerken en het artikel te gaan schrijven. Het wordt me allemaal veel te veel. Ik wil weer verder met het oppakken van mijn oude hobby's: gitaar spelen, tekenen, thuis volleyballen, tuinieren, koken etc. Het typen van een goed blogartikel kost veel tijd. Jammer genoeg heb ik er de tijd er niet meer voor. Daardoor laat ik al mijn oude hobby's al maanden achterwege..

Nog een punt om te stoppen is dat ik met deze blog niet veel bereik. Ik heb deze blog al bijna twee jaar en nog heb ik niet echt wat bereikt vind ik. Ook zou ik het leuk vinden om samen met iemand te bloggen als ik meer tijd had. Dat lijkt me echt een leuk idee, maar voorlopig nog even niet.

De examens komen er bijna aan. Over een maand zit ik in mijn laatste tentamenweek en dan gaat het gebeuren. Knoer en knoerhard die examens zien te overleven. Wat een ellende. Ook ga ik proberen rond die tijd mijn rijbewijs te halen. Momenteel ben ik bezig met mijn theorie-examen te leren. Een drukke tijd ga ik tegemoet.

Ondanks dat ik voorlopig even stop met het bloggen, betekent het niet dat ik nooit meer wat van me laat horen. Ik vind de artikelen zoals de 'My week in pictures' echt heel leuk om te doen. Daarvoor kun je me nu volgen op Instagram. Misschien dat ik het bloggen ooit nog wel weer op pak, maar nu even niet. Ik beleef geen plezier meer in het bloggen zoals eerst en dat mis ik. Wat ik met mijn Duitse blog ga doen weet ik niet. Ik denk dat ik het bloggen wel ga missen, maar er komen andere dingen voor in de plaats. Ik kan meer tijd vrijmaken voor school en andere hobby's. Iets dat ik graag weer wil oppakken.

Dus wees niet getreurd, je kunt me altijd nog volgen op Instagram en Tumblr. Ik verwijder deze blog niet, zodat jullie altijd nog de artikelen kunnen lezen. Zo een lang artikel geschreven en ik hoop dat jullie dit begrijpen waarom ik ga stoppen.

Als laatste wil ik iedereen bedanken die mijn blog en mij op volgden en voor alle lieve reacties en jullie support! Dank je wel!

Nathalie

1 opmerking: