26-05-13

My week in pictures #21

                 Large

Week 21 was de tweede week van de examens. Ik had deze week scheikunde, biologie en Engels. Voor mijn gevoel gingen ze wel goed. Ik durf niet te zeggen of ik geslaagd ben of niet, het is allemaal zo moeilijk in te schatten. Deze week heb ik natuurlijk ook weer bijgehouden door middel van het maken van foto's met mijn mobiel. Bereid je maar alvast voor op een lange my week in pictures, want ik heb veel foto's gemaakt! Kijken jullie mee?




Nail-arts maken, nagels swatchen: Het is allemaal een flink karweitje. Ik was de stripers van de Action aan het testten op dit papiertje. Voor de grap ging ik hem eens dubbel vouwen en voila: kunst!


Op Tweede Pinksterdag (maandag) gingen we naar de Makro in Duiven. Het doet me een beetje denken aan een Action achtige winkel, maar dan niet klein en goedkoop, maar juist heel groot en duur.



En er moest weer geleerd worden. Nadat ik naar de Makro was geweest heb ik een scheikunde examen van 2012 gemaakt.



En met een score van 72 punten had ik een 9,3 voor dit examen. Tsja, je moet toch ergens goed in zijn...


Dit heeft uitleg nodig: Ik had vorig jaar dit shirtje gekocht bij de H&M in maat L. En hij was toen al een beetje te groot, maar ik dacht dat het wel meeviel. Nu één jaar later ben ik wat afvallen en is deze trui helemaal te groot. Ik gebruik hem nu als tent (in een melige bui).



Biggetjes, yum yum!


Volg je scheikundelessen al op Youtube? Deze meneer (ik denk docent) geeft in zijn filmpjes uitleg over verschillende onderwerpen voor HAVO en VWO scheikunde. Ik volg hem al een lange tijd en ik moet zeggen dat ik niet de slechtste ben in dit vak, maar ik vind zijn filmpjes altijd heel goed en duidelijk uitgelegd.



Wij krijgen tijdens ons examen drinken en eten (moeten we wel zelf pakken natuurlijk). Als ik klaar ben met een examen neem ik altijd een pakje Wicky mee. De lekkerste vind ik appel!



En ik had post...



En daar zat deze lekkere chocoladereep in van de Hema. Ik mocht hem testen en dat is goed gelukt! Ik vond de chocola lekker, maar wel heel machtig.



Van scheikunde naar biologie, het vak waar ik slecht in ben. Ik zeg altijd: de een is goed in dit en de ander in dat. Het zou maar een saaie wereld zijn als alle mensen hetzelfde kunnen. Verschillende vakken, verschillende mensen. Maar back to the picture: ik ben echt slecht in biologie. Het is een typisch vak waar je heel veel moet voor leren en kunnen stampen. En daar ben ik niet goed in. Hele lange verhalen kan ik moeilijk onthouden. Daarom maakte ik deze tekening om het toch iets te snappen.



Uuuugh, ik hoop dat ik dit nooit meer hoef te leren.



Als ik moet leren, ga ik altijd andere dingen doen. In het biologieboek stond een verhaal over een bepaalde theorie. Mensen geloofden erin dat uit levenloze dingen, levende organismen ontstonden. Zo zouden er uit een dode boom levende ganzen groeien. Snap je het nog?



Bij de Hema moest ik zonnebrandcrème en after sun halen voor de examenreis. Ik kreeg een kraskaart mee en als je drie keer prijs had, dan mocht je wat uitzoeken. Drie keer raden wat ik had...



Ik zocht dit leuke etuitje uit. Ik kon nog kiezen tussen andere spullen, maar dit vond ik het leukst. Een etui komt altijd wel van pas als beauty-etui voor mijn make-up.



Ik sluit deze week af met mijn lievelings eten: Wraps! Van dit eten kan ik echt genieten. Mijn moeder maakt altijd wraps met gehakt, saus, drie soorten paprika en rauwkost. Dit eten is echt heilig en zo gemakkelijk en goedkoop om te maken. 


Beeld: Weheartit

1 opmerking: