04-05-13

No buy maand mei

                  Large

De maand april was leuk, maar verschrikkelijk op het gebied van geld. Op hetzelfde moment moest vanalles betaald worden: rijles, school, examenreis, bruiloft. Ook had ik nieuwe kleren nodig voor de zomervakantie en de laatste schooldag. Nu heb ik een goed plan gevonden om in mei hieraan wat te doen: een no buy. Ik ga extra letten op mijn geld door te leven als toekomstige student. Over een paar maanden vertrek ik naar Enschede om daar te studeren. In mijn omgeving hoor ik dat het leven als student op financieel gebied hard tegen valt. Dus ik heb besloten om extra op mijn geld te letten. Dat betekent:

-Geen nieuwe make-up kopen. Ik heb al genoeg make-up (mijn laatjes puilen uit, omdat ze zo vol zitten). Ik moet eerst het oude opmaken voordat ik iets nieuws ga kopen. Hierdoor herondek ik hopelijk ook weer mijn oude producten. Ik moet kijken naar wat ik allemaal heb. Misschien vind ik het opmaken van mijn stash wel heel leuk. Ik ben de laatste paar weken al goed bezig met producten opmaken. Dus geen make-up deze maand.

                    Large

-Zoveel mogelijk folders ontwijken. Nee ik ga het gewoon niet doen, geen folders voor mij! Door het kijken in folders wordt ik gestimuleerd om even langs de Kruidvat of wat dan ook te gaan. Dan kom ik terug met een tas vol spullen, die ik niet nodig had. Geen folders = geen acties = niet naar de winkels gaan.

-Alleen het noodzakelijke kopen en zo goedkoop mogelijk. Dure producten hoeven niet persé beter te zijn dan budget producten. Dat ben ik vaak tegengekomen bij het schrijven van een review. Ook koop ik in supermarkten vaak drinken, terwijl ik ook water kan drinken. Of zelf eten meenemen als ik pauze heb. Dit alles opgeteld levert toch een bedrag op.

-Een doel voor ogen houden. Ik wil op kamers en wil gaan studeren.

-En tot slot: Meer gaan werken! Ik merk dat ik door het werken veel ervaring heb gekregen. Ik vind het leuk om nieuwe dingen te leren en om met mensen om te gaan. En dat het ook nog een mooi zakcentje oplevert is natuurlijk helemaal mooi!

Dit is mijn no buy maand mei. Gelukkig heb ik deze maand ook examens, dus veel tijd om te shoppen heb ik sowieso niet. Het wordt een hectische en drukke maand, maar ik kan dit!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen