27-06-13

DIY: Lippenbalsem maken van een kapotte lipstick



Vanalles heb ik geprobeerd om mijn lipstick van Essence te redden. Ik heb hem dagen in de koelkast gelegd, maar het hielp niet. Mijn lipstick (45 This is me van Essence) was doormidden gebroken en was niet meer te redden. Tot dat ik op het geniale idee kwam om er een lippenbalsem ervan te maken! Ik weet dat veel van jullie deze DIY al kennen, maar toch wilde ik het even laten zien hoe simpel en leuk het is om zelf lippenbalsem te maken.


Wat heb je nodig:



-Vaseline. Ik gebruik die van de Action
- (kapotte) lipstick, ik gebruik 45 This Is Me van Essence.
- Een potje waarin je je lippenbalsem in gaat doen. Ik gebruik een potje uit een reisset van de Etos.
- Een spatel of iets anders om de ingrediënten in het potje te doen. Die van mij komt uit een reisset van de Etos.



Pak je (kapotte) lipstick en je potje. Met de spatel snij je er als het ware de lipstick ervanaf en doe dit in het potje. Prak daarna de lipstick totdat het een vloeibaar geheel wordt.



De lipstick zit nu in een potje (op de foto moest ik hem nog even prakken). Zoals je ziet heb ik vrij weinig lipstick in mijn potje.



Aangezien ik geen lipstick in een potje wil, maar een lippenbalsem, voeg ik er nog wat extra vaseline aan het potje toe. Het was even uitvogelen hoeveel ik nodig had, maar ik heb ongeveer 3 'lepels' gebruikt. Als je niet van vettige lippenbalsems houdt, dan raad ik je aan om minder vaseline toe te voegen dan dat ik heb gedaan.



Nu de vaseline in het potje zit kunnen we alles gaan mengen totdat het één geheel wordt.



En zo is mijn lippenbalsem geworden! De kleur is lichter geworden dan de lipstick was, maar dat was ook de bedoeling.



En zo ziet de lippenbalsem eruit op mijn lippen. De kleur is een stuk lichter geworden door de vaseline, maar nu kan ik in ieder geval mijn lipstick nog gebruiken!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen