19-06-13

Review: Kruidvat quick & easy nail polish remover



Na een jaar gebruikt van mijn geliefde Kruidvat kunstnagel remover potje werd het tijd voor een nieuw potje. Mijn oude potje begon te lekker en de tandjes van de borstel lieten los. Ik wilde sowieso een nieuwe pot kopen, want het werkt zo makkelijk: vinger erin, draaien en weg nagellak. Nu had ik gelezen op een blog dat ze nu ook een potje hebben met spons in plaats van tandjes. Omdat er een actie was van 2e voor de helft van de prijs op alle nagellakremovers, nam ik de quick & easy nail polish remover mee. Benieuwd naar het product? Lees dan snel verder!

Volgens Kruidvat zal deze nagellakremover mijn nagellak verwijderen in een handomdraai. De toegevoegde glycerine en arganolie zullen mijn nagels en nagelriemen verzorgen. De nagellakremover is aceton vrij en heeft een aangename fruitige geur.



Wat verrassend is, is dat dit allemaal klopt! Ik heb de nagellakremover nu al een paar keer gebruikt en ik ben er helemaal weg van. Ik doe mijn gelakte vinger in het potje, even ronddraaien en klaar, alle nagellak is weg. Mijn vingers voelen totaal niet droog aan en ze zien er niet droog uit. Met de kunstnagelremover met tandjes had ik er last van, dat mijn nagelriemen er lelijk van werden. Gelukkig heb ik dat niet ervaren met de quick & easy nail polish remover. Het sponsje dat in de pot zit, voelt zacht aan. De nagellakremover is inderdaad aceton vrij en ruikt echt lekker naar fruit.





Verdere uitleg over de ingrediënten in deze nagellakremover (van grote hoeveelheid naar minder grote hoeveelheid):



Ethylacetaat: Ethylacetaat is de ester van ethanol en azijnzuur. Kleurloze vloeistof, heeft een karakteristieke zoete geur. Zit vaak verwerkt in bepaalde lijmen en nagellakremovers. Relatief weinig gifbaar. Ethylacetaat is ook aanwezig in snoep, parfums, en vruchten omdat het een fruitachtige geur heeft, net als vele andere esters.

Alcohol (ethanol): Ethanol is een kleurloze, vluchtige vloeistof met een sterke, karakteristieke geur. Heeft een ontsmettende werking en wordt daarom gebruikt in veel reigigingsmiddelen. Een mogelijk nadeel is dat dit sterk kan prikken in geval van wonden

Aqua (water): Water is de chemische verbinding van twee waterstofatomen en een zuurstofatoom.

Ricinus communis olie: Olie afkomstig van de Ricinus Communis boom. De olie wordt ook wonderolie genoemd. Huidirritaties verdwijnen snel door gebruik van deze olie.

Argania Spinosa oil (arganolie): Arganolie is plantaardige olie die wordt gewonnen uit pitten van vruchten die aan de arganboom, Argania spinosa, groeien. Arganolie is zeldzaam en wordt gebruikt voor consumptie en medische doeleinden. De olie vermindert het uitdrogen van de huid, vermindert rimpelvorming, vermindert littekens en werkt verzorgend bij bepaalde huidaandoeningen.

Glycerol (glycerine): Glycerol (glycerine) wordt gewonnen uit plantaardige olie of dierlijk vet. Glycerine is een heldere, kleurloze, geurloze, in water oplosbare vloeistof. Het is een stof dat in staat is water vast te houden. 1 glycerol molecuul kan 6 watermoleculen binden.
Glycerol houdende producten verzachten de huid. Glycerol is in staat om de hydratatie van de huid te herstellen. Glycerol helpt dode huidcellen te verwijderen en mogelijk  helpt bij de groei en ontwikkeling van huidcellen. Glycerine is o.a. populair als ingrediënt voor huidverzorgende producten en haarconditioners. 

Cetyl acetaat: Wasachtige vaste stof die slecht oplosbaar is in water. Het heeft een verzorgende werking en maakt de huid zacht.

Stearyl acetaat: Kan irritatie opwekkend rondom ogen, huid en longen. Stearyl alcohol is een verbinding uit stearinezuur, een natuurlijk voorkomend vetzuur. Werkt verzachtend.

Oleyl Acetaat: is een ester van acetyl oleyl alcohol. Werkt verzachtend.

Acetylated Lanolin Alcohol(Geacetyleerde lanoline alcohol): Wordt gebruitkt als weekmaker om de huid te verzachten. Voor mensen met mee-eters kan deze stof beter vermeden worden. De stof is sterk comedogeen. Het verstopt de poriën en veroorzaakt mee-eters.

Parfum: Om het product cosmetisch aantrekkelijker te maken, om de emulsiegeur te maskeren en om een bepaalde beleving aan het product mee te geven. Door parfum in cosmeticaproducten kunnen allergische reactie optreden. 


Zoals je ziet zitten er al vooral verzorgende en niet-schadelijke stoffen in de nagellakremover. De fruitige geur komt dus van ethylacetaat, een ingedriënt die bovenaan de lijst staat. Het enige nadeel is dat er relatief veel alcohol in de nagellakremover zit.

Voor €2,49 moet je deze nagellakremover zeker proberen. Hij werkt zo handig en gemakkelijk. Bovendien bevat de nagellakremover geen schadelijke stoffen, verzorgt het mijn nagels en nagelriemen goed en laat een lekkere fruitige geur achter op mijn nagels.

De Kruidvat quick & easy nail polish remover is verkrijgbaar bij de Kruidvat voor €2,49.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen