19-08-13

Foto tutorial: Budget back to school look

          smile | via Tumblr

De scholen gaan weer beginnen en daarom vond ik het leuk om een back to school look voor jullie te maken. De gehele look is met budgetproducten gemaakt, in totaal kosten de producten samen zo rond de 35 euro! Ik heb verschillende budgetmerken zoals Essence, Catrice, Hema, NYC en MAX gebruikt. Bovendien zijn de producten makkelijk verkrijgbaar en heb ik een vrij neutrale look gemaakt. Ideaal dus voor de wat jongere meiden die er toch leuk uit willen zien op de eerste schooldag!


Allereerst wil ik zeggen dat bij deze look helemaal niks hoeft. Je hoeft niet persé je wenkbrauwen bij te tekenen of foundation/concealer te gebruiken. Je moet doen wat je zelf wilt en waar jij je het prettigst bij voelt!

Producten die ik heb gebruikt:
       

Catrice glamour doll  volume mascara €3,99Essence I love stage eyeshadow base €2,59NYC HD color 815 Best of Broadway €4,99Hema eyebrow pencil 09 €1,75Hema eyeshadow 06 €2,50

        

Essence stay all day 16 h concealer €2,59
MAX mineral blush 866 Rosewood €0,99
Catrice bb allround foundation €5,99
Hema make-up base €4,50
Hema shine lipgloss 81 €2,25Essence ticket to paradise shimmer powder €2,99

       

Ik begin met een makeupbasis op te doen, zodat mijn makeup langer en mooier blijft zitten. Vooral met wat warmer weer gebruik ik vaker een makeupbase. Ik gebruik hiervoor de make-up base van Hema (€4,50). Ik zet een paar stipjes/streepjes op mijn gezicht en dat smeer ik dan uit met mijn vingers, zodat mijn hele gezicht bedekt is. 

       

Bij zomerse dagen en warmere temperaturen vind ik het fijner om een bbcream te gebruiken dan een foundation. Ik gebruik de BB cream van Catrice. 

       

       

Zoals je op de foto kunt zien, dekt deze bbcream goed, maar ik blijf toch wat rode plekjes hebben. Daarvoor gebruik ik de stay all day 16 h concealer van Essence. Deze concealer dekt echt goed zodat mijn rode plekken niet meer opvallen.

       

Nu ga ik verder met de ogen en ik begin daarbij met mijn wenkbrauwen. Ik teken altijd mijn wenkbrauwen met de Hema eyebrow pencil in de kleur 09. 

       

Nadat mijn wenkbrauwen klaar zijn ga ik verder met de ooglook zelf. Omdat ik met oogschaduw ga werken, gebruik ik daarvoor eerst een oogschaduwbasis. Hiervoor gebruik ik de I love stage eyeshaodw base van Essence. Ik zet meestal drie stippen neer op mijn oog en dan blend ik dat uit met mijn vingers. 

       

      

Nu pak ik mijn HD color 815 Best of broadway paletje van NYC erbij en hema eyeshadow 06 erbij. Ik begin met een highlighter aanbrengen in mijn binnenste ooghoek en daarvoor gebruik ik de linkse/lichtste kleur uit het NYC palet.

       

Op mijn hele bewegend ooglid breng ik de lichtste kleur aan uit het Hema paletje. In de buitenste ooghoeken breng ik de donkere kleur aan uit het Hema palet. En dit ga ik meteen een beetje blenden met de lichtere kleur.

        

Ik gebruik nog een zwart oogpotlood van Essence om een lijntje op mijn waterlijn te zetten. Verder met de mascara. Ik gebruik de Catrice galmour doll mascara. Nadat de mascara erop zit, is de ooglook al af en dan ga ik verder met de gezichtsmakeup.

        

Ik vind het altijd wel leuk om een blush en highlighter te dragen. Als blush gebruik ik Mineral Blush van MAX en als highlighter de ticket to paradise shimmer powder van Essence. Ik breng beide producten aan met een blushkwast van Essence. 

        

        

Als laatste wil ik nog wat doen met mijn lippen. Ik breng een lipgloss aan van Hema namelijk de Hema shine lipgloss in de kleur 81. Bij deze look hou ik het liefst mijn lippen zo neutraal mogelijk, anders wordt de look gewoon te druk.

En dit is dan de uiteindelijke back to school look! Je kunt als je wilt nog een bronzer aanbrengen, maar ik doe dat zelf niet. Het is uiteindelijk een vrij neutrale en basic look geworden, perfect voor naar school!

               

         

Beeld: Weheartit

1 opmerking: