31-12-13

Een terugblik op 2013...

2013
De laatste dag van 2013. Vandaag wil ik in een extra artikel terugblikken op het afgelopen jaar. 2013 was een beter jaar. Ik heb een enorme tegenslag gehad en ben gaan studeren. Een nieuwe stap in mijn leven. Heb ik mijn doelen van 2013 gehaald of toch niet?


Het afgelopen jaar heb ik heel veel geleerd over het leven. Ik zie 2013 daarom ook als een leerjaar. Er zijn zo veel leuke dingen gebeurd, maar ook mindere.

Ik begon het jaar in februari met het beginnen van rijles. Ik heb nog steeds niet mijn rijbewijs, dus daar ben ik nog even mee bezig. Ik vind autorijden echt leuk om te doen. Het lijkt me zo fijn als je zelf auto kunt rijden, vooral wanneer je overal zo ver weg van woont.



In april en mei ben ik in quarantaine gegaan zoals ik dat noem. Die hard leren, want de examens van de havo stonden voor de deur. Ik heb tot en met de vijfde vwo gedaan en daarna het laatste jaar havo gedaan. Havo was zo erg anders dan het vwo, dat ik onwijs moest wennen aan de manier van leren en les krijgen. Voor mij was de havo te makkelijk, dus ik was met vlag en wimpel geslaagd!

In mei gingen mijn broer en schoonzus met elkaar trouwen. Een prachtige bruiloft was het en ik vind het onwijs mooi.



Begin juni ben ik op examensreis geweest met een deel van de vriendengroep. Na het hard zwoegen en maken van de examens vonden we het een goed idee om even te relaxen in Turkije.

2013 had ook zijn mindere kanten. Mijn zomer was niet bepaald heel leuk. Ik ben ontzettend depressief geweest dat uiteindelijk leidde tot niet zo leuke dingen. Inmiddels ben ik hier al weer overheen, maar ik merk wel dat ik heel snel een zomerdip krijg (in plaats van een winterdip).



En toen gebeurde het eind augustus: de HOI week kwam eraan. Een introductieweek van dinsdag tot vrijdag van het Saxion in Enschede. Ik kende helemaal niemand dus vond het wel een beetje eng om erheen te gaan, haha. Achteraf was het de mooiste week van het jaar geweest. Ik ging studeren, heb een leuke klas met lieve mensen. Zo leuk om weer nieuwe mensen te ontmoeten en te gaan studeren. Ik heb het nog steeds naar me zin op de studie en het gaat hartstikke goed!



Terwijl ik op zoek was naar een kamer en zo de eerste weken studeren eraan kwamen, kreeg ik onverwachts een relatie. Ik had het niet verwacht, wilde in de eerste instantie geen vriend, maar ik vond het zo leuk. Ik heb een leuke tijd gehad al is die al voorbij want het is uit. Desondanks voel ik me beter dan ooit en ben ik blij dat ik zo'n iemand toch heb ontmoet.

Met mijn hobbies en afvallen ben ik niet bepaald verder gekomen. Ik moest stoppen met volleybal omdat ik op kamers zou gaan. In 2014 ga ik proberen weer te volleyballen. Het afvallen is me in april, mei en juni goed gelukt, maar ik moet toch echt eens leren eten en dat blijft lastig.

2013 was zoals ik zei een jaar waarin er veel is gebeurd. Heel veel geleerd en heel veel nagedacht over dingen. Ik vond het een beter jaar, maar ik ben ervan overtuigd dat 2014 nog veel beter wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten