18-12-13

Update: Mijn leven als chemiestudent #2



Sinds september 2013 mag ik mezelf een chemiestudent noemen. Ik studeer Chemie aan het Saxion in Enschede. Elke maand wil ik een update schrijven hoe mijn leven eruit ziet als student zijnde. In dit artikel staat update 2. 

Na een periode verder is er ontzettend veel gebeurd. Ik kan het allemaal niet zo bevatten en heb het gevoel alsof alles te snel voor me gaat. Het nieuwe jaar begint bijna, alweer bijna op de helft van het schooljaar. Het gaat zo ontzettend snel...

Maar ik heb goed nieuws! Ik heb twee tentamens gehad en ik heb tot nu toe alles nog in één keer gehaald! Eigenlijk valt het reuze mee hoe moeilijk ik alles geschat hebt. In maart mag ik naar de open dag van de universiteit in Enschede om daar te gaan kijken. Als ik mijn propedeuse haal, ga ik waarschijnlijk naar de universiteit. Dat is mijn doel: succesvol studeren en later een goede baan krijgen. Ik word er daar in mijn omgeving constant op gewezen dat dat heel belangrijk is tegenwoordig.



Het is veel. De stof, de vakken, het vergt heel veel energie. Vooral als je dan ook nog zo lang moet reizen om even naar school te gaan. Maar ik heb een kamer en ga daar in januari in. Ik kijk er nu al naar uit: 10 minuten in de trein in plaats van anderhalf uur. En ik heb ook zin om mijn kamer in te gaan richten en meubels te kopen. Ik heb er ontzettend veel zin in. 


Voor de rest gaat het goed. Ik heb zoals iedereen dagen er tussen zitten die minder zijn, maar ik heb nu niks te klagen. Zeker nadat het uit is gegaan met mijn vriend ben ik een paar dagen van slag geweest. Zoveel raak je opeens kwijt dat je samen deelde. Echt heel bizar eigenlijk dat alles waar je zoveel van hield opeens weg kan zijn. Maar het is beter zo en ik merk hoeveel tijd ik nu voor mezelf en me blog over hou. Ik kan zelfs een extra artikel maken voor de woensdag (:




Waarschijnlijk ga ik voor het nieuwe jaar nog een update schrijven met een terugblik van afgelopen jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten